Din varukorg är tom!

  • Frakt 79 kr
  • Returkostnad 0 kr
  • 90 dagars öppet köp

Din varukorg är tom!

Vanliga frågor

Var hittar vi alla köpvillkor?

Vad kostar frakten? 

Fraktkostnaden är 79 kr oberoende hur tung eller lång eller hur många mattor du köper! Om ni handlar mattan från ett annat land så är frakten från 95 kr och uppåt.

 

Vad kostar en retur? 

Om du inte är nöjd med er matta så bjuder vi på frakten. Därmed har det inte kostat er någonting då vi både står för frakten till er och returfrakten. 

 

Kan man returnera alla produkter?

Man kan returnera och ångre sig på alla mattor förutom vid specielbeställningar eller om ni beställer ett speciellt mått på er matta.

 

Hur kan jag ändra min order? 

Om du önskar ändra en order skickar du e-post till vår kundtjänst och berättar vilken matta du vill ha istället för den beställda. Vänligen notera att vi kan endast ändra order som inte blivit skickad. Specialbeställningar där produktionen har påbörjats går tyvärr inte heller att ändra. Vill ni byta mattan om vi har hunnit skicka den, alternativt om ni redan har tagit emot mattan, går även det bra om ni gör det inom 30 dagar. Dock tillkommer då returavgiften som är 129 kr. Större mattor kostar 295 kr.

Jag bor utanför EU - kan jag handla momsfritt?
Om ni bor i Norge eller Åland handlar ni våra produkter utan moms. Momsen dras av i varukorgen när ni har valt land. Tänk på att moms och eventell tull kan tillkomma i samband med leveransen. Om ni bor i ett annat land behöver ni kontakta kundtjänst för prisuppgift.  

Hur lång är leveranstiden?

Leveranstiden beror på vilken matta du köper av oss. Nedanför köpknappen på respektive produkt står den aktuella leveranstiden. Vissa mattor tillverkas exklusivt för dig och tar således lite längre tid. Om det inte står någon leveranstid ber vi dig ta kontakt med vår kundtjänst. Normalt levereras mattorna inom 2-9 dagar. 

Måste jag vara hemma för att ta emot min matta?
Om mattan är mindre än 155cm på bredden, skickas mattan till närmaste utlämningsställe. Då får du information via SMS att du kan hämta din matta där. Om mattan är bredare än 155cm meter kontaktar Schenker dig och ni kommer överens om en tid som passar dig på dagtid. När mattan är maximalt 180cm bred kan man komplettera så leveransen kommer på kvällstid. Vill ni ha kvällsleverans beställer ni det i varukorgen (+216:-). Observera att alla plastmattor levereras till ert ombud - oavsett storlek. 

Levererar ni till postboxar?
Nej, vi kan inte skicka till postboxar.

Min matta har inte kommit?

Din beställning skickas normalt inom 2-9 dagar. Om din beställda matta är slut och vi inte hinner skicka den inom 9 dagar, kontaktar vi er via mail med uppdaterad leveranstid. Om ni tycker att beställningen dröjer mer än ni förväntar er har ni alltid rätt att avbryta ordern. Detta gäller dock ej specialbeställningar. När mattan skickas från oss mailar vi en följesedel där ni även kan se sändningsnumret som er matta har.

Saknar ni er matta kan ni även maila Schenker via denna länk. De kan hjälpa dig med en ny avisering samt tala om var paketet befinner sig. Ni är givetvis välkomna att kontakta vår kundservice så hjälper er med det.

 

Om jag inte tycker om mattan, kan jag returnera den?

Ja, du kan returnera mattan om du inte tycker om den. Du har 30 dagars öppet köp på våra mattor, med undantag av beställningsprodukter samt specialformat och mattor som vi har klippt från större rullar. Returfrakten är 0 kr.

Hur returnerar jag en matta?
För att returnera en matta använder ni returfraktsedeln som ligger med i paketet. Om det inte skulle finnas med en returfraktsedel kontakta vår kundtjänst och meddela oss att du önskar göra en retur. När ni returnerar er matta är det viktigt att ni skickar med en kopia på din beställning så vi vet varifrån mattan kommer. Om ni har en faktura som riskerar förfalla så är det viktigt att ni kontaktar Klarna på tel 08-120 120 10 där ni uppger att ni ska göra en retur. Det går även bra att maila oss så kontaktar vi Klarna. Om man inte gör det finns det risk att fakturan hinner förfalla. 

Vad gör jag om mattan är skadad vid leverans?
Om din matta är skadad vid leveransen ta en bild och maila bilden till kundtjänst på info@mattconcept.se. Därefter anmäler vi skadan till fraktbolaget och ser till att du får en ny matta. 

Hur paketerar ni mattorna och garanterar att de kommer fram i bra skick?
Alla våra mattor paketeras så att mattans kvalitet inte påverkas. Således viks inga mattor utan alla mattor rullas så att luggen i mattan inte blir förstörd. Plastmattor viks och plastas in i emballage som är mycket skyddande. Större mattor rullas och försluts med plast.

Måste jag betala för frakten när jag returnerar en matta?
Nej, vi står för frakten när du returnerar din matta. Även ursprungsfrakten återbetalas till er samband med en retur. 

Betalninoch säkerhet
Alla transaktioner på vår hemsida är säkra och vi samarbetar med Klarna. Betalningarna görs via en säker och krypterad anslutning för din säkerhet och för att skydda våra kunder mot bedrägerier. Alla betalningar kontrolleras också manuellt för din säkerhet. 

Vilka betalningsmetoder accepterar ni?
Faktura, delbetalning, kortbetalning och betalning via bank. Vill ni hellre förskottsbetala era mattor kan man även göra en överföring via bankgiro, vänligen kontakta kundtjänst vid orderläggning så hjälper vi er med detta. 

Kan man delbetala era mattor?
Ja, det går att delbetala mattor genom vårt samarbete med Klarna AB.

Faktura och kortbetalning 
All betalning administreras av Klarna. När man väljer faktura får man fakturan via mail när mattan är leveransklar. Man har 14 dagar på sig att betala sin faktura. Om man ska returnera sina mattor är det därför viktigt att man kontaktar Klarna och säger att man ska returnera sina mattor. När vi får dina mattor i retur kontaktar vi sedan Klarna och uppdaterar fakturan, som sedan mailas på nytt till dig. För fakturafrågor kontakta Klarna på tel 08-120 120 10. När ni betalar med kort eller vid direkt överföring så hanterar Klarna betalningen. Mattconcept får din inbetalning först 3 veckor efter att vi har skickat varorna.  Alla betalningar sker krypterat och med högsta säkerhet genom Klarna.

Har ni någon butik eller utställning jag kan besöka för att titta på en matta? 
Nej, tyvärr har vi ingen butik eller utställning där man kan se alla mattor innan köp. Men ni har 30 dagars öppet köp. Om mattan inte passar kan ni alltid skicka tillbaka mattan/produkten. Det är dock viktigt att ni inte använder mattan eller produkten. Undantaget från returrätten är specialmattor och mattor som kapas eller anpassas speciellt till er. 

Har ni någon katalog över era mattor?
Nej, vi har ingen katalog eftersom alla våra mattor visas på hemsidan. Genom att ha alla mattor på hemsidan går det snabbare att ha ständigt uppdaterad och korrekt information om hela vårt sortiment till våra kunder. Vi har kataloger från vissa utav de enskilda leverantörerna. 

När bör jag använda ett halkskydd? 
Vi rekommenderar halkskydd till tunnare mattor eftersom det förhindrar att mattan glider och den ligger då still på sin plats. Ett halkskydd verkar också dämpande och förlänger livslängden på mattan och förebygger brott på varptrådarna. Ett halskydd skyddar också mattan från skarpa objekt såsom klackar med mera. 

Min matta har olika färgnyanser, är detta ett fel eller en defekt i mattan?
Är det en handgjord matta i ull eller annat naturmaterial så sker infärgningen av materialet för hand. Det kan då ibland hända att mattan får olika sorters infärgningar. Detta kan man då se genom att mattan har olika färgnyanser. Detta sker oftare på handknutna mattor. 

Vilken måttenhet visas mattorna i?
Alla mattor visas i centimeter. Om måttet är 50x70 så är det 50 cm bred och 70 cm lång. 140x200= 140 cm bred och 200 cm lång. 

Kan jag låna hem en matta och se hur den passar?
Tyvärr är det inte möjligt att låna hem våra mattor men du kan köpa och prova mattan hemma. Du har sedan möjlighet att returnera mattan till oss inom 30 dagar om du inte tycker om den. 

Hur blir jag av med veck och skrynklor i mattan?
Veck och skrynklor kan tas bort genom att placera något tungt (men säkert) som till exempel en stapel med böcker över vecket. Efter ett par dagar borde mattan ha rätat ut sig på golvet. För att bli av med skrynklor i mattan är vanligt användande av mattan att rekommendera, varpå dessa försvinner med tiden. 

Hur blir jag av med fläckar?
Det finns ett antal olika sätt att bli av med dem på beroende på vad det är för typ av fläck. Vad som är viktigast är dock att ta itu med fläcken omgående och att ta bort så mycket som möjligt. Vårat rengörningsmedel Clean Kit är en mycket bra produkt.


Mer frågor? Tveka inte att kontakta kundtjänsten på tel 08-522 086 10 mellan 9-16 på vardagar.
Kompletta köpvillkor

Maila en fråga till oss ▲

x

Din produkt är tillagd

×